Alkonyodott, amikor autóval az automata elé gördült. Az informáló levelek, az elmúlt napokban már több alkalommal jelezték az érkezést. Először csak azt, hogy átadták a futárnak, aztán, hogy hamarosan kézbesítik, végül, hogy meg is tették. Emellé értesítést küldött a viber és jött az sms is. Mint valami titkos üzenetet, úgy nézegette a kódot, aminek beütésével a kattanó hangot hallja majd. Ez az egyik legizgalmasabb része, hiszen a hatalmas fém szekrény, számtalan rekesze közül nem tudni, melyik rejti az övét. Pár perc és mehet is haza a zsákmánnyal. Megnyomta az érintőképernyőt, mire az megkérdezte, hogy feladni, vagy átvenni szeretne. Persze, hogy átvenni! Türelmetlenül ütötte be a kódot, és várta a kattanást. Csönd. Mi a fene? A képernyő azt írta, hogy ilyen számú csomag nincs. Mi az, hogy nincs? Hülyéskedik ez a pléhdoboz? Újra kezdte a folyamatot, és feszült figyelemmel hangosan mondta a kód minden elemét. Q, T, M, 5, 2, P, 4. Ilyen számú csomag nem létezik. írta ki újra az automata. A vér az arcába tolult és a hőhullámtól úgy érezte magát, mint nyáron a tűző napon. Ez nem lehet igaz! Biztos emiatt a rendelés miatt van. Szégyent érzett, miközben újra az sms-re meredt. Csomagját elhelyeztük a FOXPOST automatában, melynek címe… Basszus, ez meg a GLS-é! Lopva körülnézett és átsietett a szomszéd automatához, majd pár perc múlva az autóülésen lapult a csomag.
Mióta is szerette volna megrendelni? Talán három éve nézegeti és várja, hátha leárazzák. Megaztán kopnia kellett az előzőnek is, hogy legyen magyarázat az újra. Jó állapotban volt, de vékonyabb volt, mint ez, és át is ázott. Most, hogy annyit utazik hideg vidékre igazán szüksége volt egy újabbra erősebb anyagból. Amikor két hete először megrendelte, még tartott tőle, hogy jó lesz-e a méret. Elolvasta az összes hozzászólást, az ajánló fotókat akkorára nagyította, amekkorára csak tudta, hogy lássa az anyagminőséget, és még egy fórumba is beírt, hogy kikérje azok véleményét, akik már vettek belőle. Aztán egy hete megérkezett. Boldogan konstatálta, hogy jó a méret. Kicsit csörög az anyaga, de vízálló. Viszont, az átvétel után egy nappal, a weboldal 40 % százalékkal hirdette meg ugyanezt a terméket. 40 % -al! Ehhez hozzájön a 10 %-os klubtagság, és máris fele annyi, mint az eredeti ár, és 30 %-al olcsóbb, mint amennyiért ő vette. Számolni kezdett. Ha ezt visszaküldi, és újra megrendeli, akkor is nyer rajta 3200 forintot.
Felhívta Olgát, hogy megvitassa vele, szerinte lehet-e ilyet csinálni, mert az azért méltatlan dolog, hogy három év várakozás után, ezt kell megélnie, de ő még sosem csinált ilyet, és nem is tudja, mi lesz, ha megkérdezik, miért rendel egy ugyanolyat egy héttel később. Most pedig itt is lapult az új darab.
Otthon óvatosan levágta az erős műanyagkötözőket, amik egyben tartották a csomagot és gyengéd rázó mozdulatokkal leemelte a doboztetőt. Megsimította a nejlont, ami alatt selyempapírba csomagolva feküdt a várt darab. Döbbenten bámulta egy darabig, majd minden finomság nélkül leszakította róla a nejlonborítást. A papír csörögve hullott a földre, amint kiemelte a kabátot. Rozsdabarna volt. Rozsdabarna! A szürke helyett, amit ő először és másodszor is megrendelt. Tehát ez a büntetés. Így akarták megleckéztetni, amiért megtette, de ezt nem hagyja annyiban. Pontosan tudja, hogy mit kért, és nem azt kapta. Hívta Olgát, de az kinyomta, mindjárt visszahívlak sms-t küldve. Amíg várakozott, elkezdte írni a reklamáló levelet, de a szeme minduntalan a kabátra tévedt. Gondolta felpróbálja. Meglepődve figyelte, milyen jól áll neki ez a szín. Szőke haját, kékeszöld szemét egészen kiemelte. Készített egy selfit, és elküldte Olgának. Azonnal jött a válasz. De jó, hogy ezt a színt rendelted, végre nem csak mindig sötétben jársz.
LACKFI KREATÍV ÍRÁS, 2023 TAVASZ – 12. WEBSHOP-IDENTITÁS / Példaszöveg: MĂRCUȚIU-RÁCZ DÓRA: RETURN POLICY